MOPEDMETAL 2015 /// Ride in the city 3

Minden évben van egy nap amikor összegyűlnek a rendszám nélküli mopedek. Ez a nap az év 0,274 %-a amikor Budapestet ellepi a mopedek serege. Kicsit olyan mint a tiszavirágzás. Kérész életű, ezért aki lemarad róla annak megint 1 évet kell várni. Mindez 3 éve indult. Az idei volt a legnagyobb “mopedrajzás”.

2015-ben immáron harmadszorra rendeztük meg Magyarország és talán Európa legnagyobb mopedes ünnepét. Június 21-e, ez a vasárnap délután Budapesten a kismotorok és klasszikussá érett robogók csillogó kavalkádja lett ahol a króm és az acél némi műanyaggal vegyül. Az idei minden szempontból jobb lett.Többek között átléptünk egy részvételi határt és több mint 100-an jöttek el közösen gurulni egyet. Kezdünk sokan lenni és kezd sokakat érdekelni, hogy mi is ez a Mopedezés, whats that??

Azt mondod a motorozás maga a szabadság?
Hmm, van benne valami.
Sőt, mi azt mondjuk rendszám nélkül az igazi!

Aki még nem olvasta előző beszámolóinkat a találkozóról, annak röviden leírnám, mi is ez, és, hogy a robogó miért nem az. Moped a szó értelmezéséből könnyen kisilabizálható, MO = motor, PED = pedál, tehát egy pedálos motor, átmenet a Bicikli és a robbanó motoros járművek között, vagy talán a legjobb szép magyar szó erre a motorbicikli. Szerettünk volna egy egységes motoros bandát összeterelni, amiben klasszikus formájú mopedek vannak. Legyen az egésznek egy “retro” hangulata.

Az esemény előtt 3 héttel történt…

Minden évben egy beharangozó filmmel jelzünk, hogy itt az idő! Mopedesek egyesüljetek! Az idei videó felhívás más lett mint az eddigiek.

Szerveztünk, telefonáltunk, terepszemléztünk, fogadtuk a regisztrációkat. Apropó regisztráció. Az idén felrobbantottátok az email fiókunkat. Záporoztak a nevezések. Bigup moped riderz! Végül több mint 130!!! nevezés érkezett és beköszöntött a várva várt június végi nap. Az időjárás szikrázó égboltot hozott amin néhány bárányfelhő sétálgatott. Minden tökéletesen adott volt hát az epikus mopedfelvonuláshoz.

2015. június. 21. 15:00 /// YBL MIKLÓS tér /// Gyülekező

Várkert bazár helyett…mopedbazár.

A helyszín idén is titkos volt. Csak azoknak küldtük ki a bennfentes címet, akiknek visszaigazolt mopedjeik voltak. Így az összetétel megmaradhatott olyannak amilyennek szerettük volna. A másik pedig, hogy így azt érezzük valami kiváltságos információ birtokában vagyunk,amit csak a bandatagok tudhatnak. Ha megfeleltél a felhívásnak máris egy szerető családban találhattad magad. Ez a Mopedmetal banda.

Szépen gyűltek a motorkák a négyzet alakú macskaköves placcon.

Jól megfért itt kelet és nyugat. A legkülönfélébb gyártók mopedjei találkoztak össze. Riga, Honda, Jawa, Simson, Yamaha, stb. Ki-ki igyekezett megtalálni ismerőseit vagy márkatársait. Közben az arra sétálók is elvegyültek a kormányok és a küllők erdejében. Az arra járó emeletes turistabuszoktól picit féltünk, hogy a mopedjeinkre borulnak… mert minden utas korláthoz ugrott, hogy egy pillantást vessen a mopedbazárra.

A részvételi csomag kiosztása után, amiben kaptunk egy rajtszámot, egy metál kendőt, hot­dog kupont – mindenki izgatottan kerülgette a paripáját, arra várva, hogy megülhesse azt. Indulás előtt ki-ki egyénisége, ízlése szerint ragasztotta, kötözte, csomózta gondosan összetartozásunk szimbólumait.

Volt aki már duplázott. A tavalyi mellé felkerült az idei rajtmatrica is.

Még befutottak az utolsó résztvevők.

Egy kis eligazítás a Piaggio Ape hangosbeszélőjéből.

Berúgtuk a libakergetőket és nosztalgikus kék felhő töltötte be a levegőt. Micsoda illatok kavarogtak. Azonnal visszarepültünk az időben minimum 30 évet. A 114 db kisköbcentis járgány készen állt, hogy meghódítsa a várost. Együtt dörgött a kétütem!

Hey Budapest – Itt vagyunk! Jövünk, hogy lássatok.

2013-ban az első Mopedmetalon kb. 40-en gurultunk a városban, tavaly már több mint 70-en voltunk, idén pedig átléptük a bűvös százast. Egész pontosan 114-en vágtunk neki Budapestnek! Ha már pár haverommal együtt a motorozhatok – az nagy élmény, nemhogy több, mint 100-al! Ott volt vége mindennek.

A segédmopedek karavánja kitekeredett Budapest utcáira.
Közel 20 km­-es útvonal várt ránk, érintve 3 hidat és az ezek közé eső számtalan utat.

/// Attila út

Citadella árnyékában.

-Tekerd haver, tekerd azt a pedált! – volt akinek néha be kellett segíteni a 2 ütem mellé egy kicsit izomból is ha megállt az égés. Itt mindenki feszülten drukkol az egyik Puch Maxi-nak, hogy újra berobbanjon.

Moped romantika az első sorban. Love is on the moped.

Idén csajok is elkapták a moped vibe-ot. Vigyázat. 2015-re nemre és korra való tekintet nélkül ragályos lett.

Az Attila útról adta magát, hogy az Alagútba nyomuljunk be. Whoooooáááááááuuuuu. Lehet, hogy valaki azt hitte, hogy ránk fog omlani az öreg Budai Vár, de 114 kipufogó és torok hangjára nem adta meg magát. Az összhatás elég libabőr gyártó lett. Amikor több mint százan zümmögünk bent a csőben, az nem csak hogy hangos, hanem egy velőt rázó elemi hanghatás volt.

Az alagút óriás reflexcsőként üzent a városnak, hogy jövünk.

/// Lánchíd

A József Attila utcán pont háttal a napnak fordultunk, epic ellenfényes képek készülhettek itt a Mopedtömegről.

/// Erzsébet tér

A mopedsereg egyenesen Budapest szívébe tartott. Az időjárás idén is patent volt. Nem volt hőség, ami kedvezett a kis léghűtéses hengereknek.

Az Andrássy egyenes végéig a Hősök terére tartottunk, hogy ott tegyünk egy tiszteletkört, majd vissza kanyar a városba egészen az oktogonig.

/// Kodály körönd

/// Hősök tere

/// Fuss fuss, hogy újra berobbanjon! A nénikének balra hátul tetszik a show.

/// Éles kanyar jobbra. Irány a Nyugati!

Volt akinek a piros mellé a fekete is tartozék volt. Pacsi annak, aki elhozta a tavalyi fekete kendőjét.

“-A rock and roll az nem egy tánc!”

/// Nyugati pályaudvar

Ott a menetben úgy tűnt, szinte végtelen a mopedkígyó, amit éppen keresztülfűzünk a városon.

/// Ciao Bambino!

A fílingen túl a legfontosabb ügy amiért ennyien összegyűlünk évről évre az az, hogy jelenlétünkkel felhívjuk a figyelmet a segédmotoros társadalomra. Arra a járműkultúrára ,amivel ma igen veszélyes az autóval terhelt utakon közlekedni. Demonstrálni akarjuk, hogy itt vagyunk és figyeljenek ránk. A balesetmentes közlekedés mindannyiunk igénye.

/// Bajcsy

/// egy francia ritka vízhűtéses tör a sor elejére

Vigyázz…

kész…

rajt…

TŰZ!

Itt már készül valamire ez a Schwalbe…

…majd elcsuklózta a gázt és tartott egy kis gumifüstölést. De az is lehet, hogy csak a kipufogóból jött?

Ciao Astoria!

A S T O R I A

Miss Margrin, a Faun deszkák tervezője egy Super Cubon gurult velünk. A háttérben szerényen elbújt a Mokka Cycles Puch alapra épített gépe.

Az általunk is riszpektelt Rozsdakupac magazin fotósa zúz egy Yamahy Chappy-vel. Mögötte egy Simson Star.

Puch Ds 50 /// 1965

/// Múzeum körút

Sok szélesre húzott mosoly, odanézz, hűha és thumbsup villant a járdákon, amerre csak jártunk! Amerre mentünk, mindenhol integettek, fotóztak, bazsalyogtak.

/// Fővám tér

Profi rendőri felvezetésnek köszönhetően, kevésszer kellett megállnunk a lámpák fogságában. Eredetileg 30 km/h volt a tervezett sebesség amit nagyjából tudtunk is tartani.

/// Rudas fürdő mögött

/// Erzsébet híd

Pár beköpött gyertya, egy kis ez, egy kis az, de szépen egyben haladt a horda.
A Görzenálig mindössze talán ha 5 Moped adta be a kulcsot. De rövidke szereléssel azok is beértek. Ez a tempo kicsit beköpi a gyertyát, vagyis nem ezeknek van kitalálva, de kell egy kicsi kihúzatás aztán mehet is a RoncandRoll.

A tesztmotor.hu srácai egy Puch Europa-val és egy Szimóval jöttek.

/// Margit híd

Az utolsó méterek fogynak el a 20km-es távból. Mindjárt megérkezünk a moped játszótérre.

17:33 /// Megérkezés a Görzenálba

A Görzenál az egy olyan hely, mint amikor egy jó futóverseny után célba ér az ember – valamit magad mögött hagysz, valamit teljesítettél, beértél a célba és ez jó érzés. Mentünk a városi pályán egy jó nagy kört, ami után ünneplünk a Görzenálban.
Itt kezdődött az igazi móka. Beszabadulunk egy aszfaltos pályára ahol kedvünkre motorozhatunk. Felsorakozott mindenki a rajtvonalhoz, hogy megkezdjük a közös díszkarikázást mielőtt megpihenünk a mopedekkel.

Már rengetegen vártak minket és a pálya széléről fotóztak, integettek, ujjongtak a mopedseregnek.

Három a magyar igazság… a harmadik Mopedmetal végre megkapta a független média figyelmét. Testvérünk, a Rozsdakupac magazin már velünk gurult a városban is, a Görzenálban pedig meglátogatott a Totalbike, a Nullahategy, a Tesztmotor, a Mopedblog és a Motormarvel is.
Ezúton is köszönjük!

Mokka Cycles készül besorolni a körforgalomba.

Rengeteg gördeszkás kapta el a metal flow-t és vegyült be a díszkarikázásba. Volt aki fel is kapaszkodott egy-két mopedre.

///mopedsurfing

Ez a 260m-es aszfalt ring adott otthont nekünk immáron másodszor. Pár felvezető kör után leparkoltuk a járgányokat és kezdetét vette a szabad program.

dsc-(100)

/// Egyetek hot-dog-ot moped népek!

Minden mopedes résztvevőnek kijárt egy metál hot-dog amit a Turbometal konyhafőnökei készítettek a helyszínen frissiben.

Ezúton köszönjük a nagymotoros testvéreinknek, hogy vigyáztak a kis mopedesekre. RESPECT. Találkozunk jövőre is.

Kicsit mindenki lecsillezett a leparkolt járgányok köré és két hot-dogba harapás között nagyokat dumáltunk.

Az Iron and Wind motoros túrák szervezőbrigádja mopedre szállt egy Görzenálkörre. De, volt az több is.

dsc-(149)
dsc-(105)

Van aki maradt a pop up moped múzeum területén, egymás motorjait nézegetve, és komoly eszmecseréket folytatva, és volt aki a Redbull kaputól induló versenynek nem tudott ellenállni egészen naplementéig.
Végre kipróbálhatta az ember, hogy a Jawa Mustang vagy a Simson s51 megy jobban, esetleg a Suzuki TVS a Piaggio Ciao- val szemben. Akárhogy is nézzük nagy derbik voltak és mi ezt nagyon élveztük.

Minden rajt egy külön verseny. Újabb élmény.

A rajtnál a kis kerekű gépek ugrottak fürgébben, a nagy kerekűeknek be kellett segíteni lábbal vagy pedállal.

dsc-(158)

“-Helló, neked milyen kis picurkád van.”

A futva elindulás néhány menet után már szinte alap volt, így nemcsak a kis gépsárkányod, hanem a combjaidon is múlott a győzelem. Nap végére kiégett combokkal térhettünk haza.

A jó mopedrajthoz kézzel-lábbal kell küzdeni.

A kanyarban, ha már meg volt a lendület, csak be kellett dönteni és tovább húzni a gázt – ez a szakasz a nagy keréknek kedvezett, a bátrabb riderek vasig döntötték.

/// A nagy Suzuki EKO párbaj

1 japán, 2 francia, 1 olasz, takarásban 1 csehszlovák

dsc-(186)

Kiderült, hogy nem csak a tesztoszteron hordozók kaptak rá a mopedezésre. Idén rengeteg csaj is meglátogatott minket. Az egésznek volt egy jó össznépi hangulata.

Még csajok mopedon…

dsc-(184)

Mire a nap nyugovóra tért, a szerencsésebbeknek maradt pár deci keverék a tank alján, mielőtt hazaindult. Viszont nem egy Metalhead volt, aki az utolsó cseppig húzta a gázt, és porszáraz tankkal tolta át a mopedet a közeli kútra.

Búcsúajándékként Redbull barátunk is befutott, mindenki szisszentett egy-egy fémdobozt a hazaút előtt.

Honda Tacty /// nyélgáz /// mosoly

/// Viszlát jövőre!

Picit fáradtan, fülünkben százszor 50 köbcenti visszhangjával,  arcunkon széles vigyorral köszöntünk el a Görzenáltól. Úgy érezzük, sikerült Metál hagyományt teremtenünk a harmadik felvonással… Most a Mopedmetal üzemmódból visszaváltunk Turbometal fokozatba… jövő nyáron újra találkozunk, a Mopedmetal Vol. 4-en!!!

Köszönjük, hogy ennyien eljöttetek.

Most pedig nézzétek meg a hivatalos filmet ami 2015-ös MOPEDMETAL-ról készült.

Találkozzunk a következőn!

Szöveg: Bernáth Milán, Bernáth Adrián, Mihálka Balázs

Képek: Enyedi Gyöngyvér, Géresi Gergely, Horpáczi Dávid (nullahategy.hu)
A filmet felvette: Enyedi Csaba, Mihálka Balázs

– “Menjen mopeddel metálkodni” – Index
“Már csak Csoki hiányzott” – Mopedblog

Tetszett a cikk?

Lájkold az oldalt, és mondd el a véleményed!